søndag den 8. april 2012

Min første fondant-kage


Dette var den første kage jeg lavede som jeg betrak med fondant. Jeg havde set lidt rundt på nettet, hvor folk lavede disse smukke dekorerede kager - og brugte noget der hed fondant. Jeg havde selvfølgelig googlet det, men fandt ud af at det var noget man skulle købe.
Indtil jeg fandt ud af at man kunne lave det selv (Marshmellow Fondant). Så det prøvede jeg, og dette er hvad jeg fik ud af det:



Inden i er der chokoladebunde, lavet af normal chokoladekage, og hindbærmousse. Den smagte rigtig godt! Jeg elsker kombinationen af hindbær og chokolade.
Jeg ville gerne lave en sort og hvid kage - og jeg synes de der "gave-kager" var så flotte. Jeg blev nødt til at lave en kant nederns med royal icing, fordi jeg kom til at tage for meget af kanten af.


2 kommentarer:

  1. hvad bruger du til farvning af fondatten (-:?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej :)
      Til denne kage bruger jeg pulverfarve - til nogle andre hvor farven ikke behøver at være så intens, bruger jeg bolche/frugt-farve :)

      Slet