søndag den 8. april 2012

Lyserød bamsekage



Jeg var hjemme en weekend, og havde lyst til at lave kage. I starten troede jeg at jeg skulle lave en kage som disse: Klik her. Dog mindre ekstravagante. Så jeg havde lavet fondant, i hvid og 3 forskellige pinke farver. DA jeg havde lavet det, og skulle igang med kagen, opdagede jeg, at jeg ikke havde nogen blomsterudtikker. Hmm, hvad gør man så?
Kagen består af marmor kage (zebra, tiger, kært barn har mange navne), som jeg bagte i en springform og skar op. Og nem hindbær-marmelademouse.

Så det blev til denne kage:
Undskyld kvaliteten af billederne, og "støvet" på kagen, men jeg havde glemt at børste den af.
Tæppet som slyngede sid ned af kagen, er meleret, som i kan se nedenfor. Det synes jeg giver en flot variation, og gør at tæppet ikke bliver så kedeligt at se på. Og så er det en god måde at få brugt resterne af fondanten.


Ovenpå kagen sad en bamse, med et skilt. Skulle dette have været en fødselsdagskage, kunne man have skrevet fødselsdagsbarnets navn i, men jeg valgte bare at skrive "love". Bamsen er lavet af lyserød fondant, og sammensat med spagetti, for at div kropsdele ikke falder af. Jeg har skrevet i hjertet med royal icing.
Ved siden af bamsen er en masse små "roser". Jeg orkede ikke at lave de normale, og flottere roser - så det blev en doven model.

Kanten er lavet af mørk lyserrød fondant, snoet. Jeg brugte 5 stykker, og imellem hvert "brud" satte jeg en firkløver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar