mandag den 9. april 2012

Fødselsdagskage til min rumbo

Min rumbo (værelseskammerat) havde fødselsdag en søndag, hvor både hun og jeg var hjemme på weekend. Så søndag formiddag gik jeg igang med at bage kage.
Jeg vidste at det skulle være en "gave-kage" (som jeg har lavet før), men da jeg havde lavet en rund før - ville jeg prøve mig med en firkantet. Det var noget af en opgave at få fondanten til at komme rundt i højrnerne uden at den foldede - men det lykkedes. Jeg ville også prøve en anden form for sløjfe - for ærlig talt, var den anden rimelig grim. Og så ville jeg have noget personligt på - det blev vores "fælles" (mit) GHD glattejern, som desværre blev sat for tidligt på, fordi jeg havde travlt :(.

Kagen bestod af (så vidt jeg husker) lyse bunde, chokoladeganache og hindbærmousse. Og den blev spist sammen med kontaktgruppen om aftenen, og det vi ikke kunne spise - blev sat ud til de frådende piger på undergangen.

Jeg har de hvide ting indeni sløjfen for at holde den oppe - hvis den havde fået lovet til at tørre lidt mere, kunne den holde sig selv.

Ret så fail glattejern, som er "smeltet" ned ad siden på kagen.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogen flotte kager du kan lave :D
    Hvordan laver du fondant/hvad indeholder den? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommmer snart en lille "how to" omkring fondant, da der er mange der spørger til det :)
      Men skumfiduser, vand, olie og flourmelis ;)

      Slet