søndag den 8. april 2012

Inden jeg opdagede fondant - don't laugh!

Den allerførste kage jeg lavede, var for et HALVANDET år siden. Jeg havde set udsendelsen "Det Søde Liv", hvor Mette Blomsterberg lavede en bryllupskage til et par.
Dengang var jeg i fuld gang med en masse desserter, så self skulle jeg prøve hendes bryllupskage.

Opskriften var normalt:
Valnøddebunde med blåbærbomber og trøffelcreme.

Jeg ændrede det til:
Mandelbunde med brombærbomber (med mindre hvid chokolade) og trøffelcreme (med mindre fløde).

Det var inden jeg fik øjnene op for fondant, så jeg begrak den med marcipan. Det var også mit første forsøg på at lave en marcipanrose. Jeg var SÅ stolt. Dengang...
Men jeg synes lige i skulle se den ;)





Det var til min fars 46 års fødselsdag. Den smagte ret godt - og jeg har også lavet den siden i små versioner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar